od Beruška » úte lis 28, 2006 11:41
Standa K. píše:návrh petice :
...My, níže podepsaní tímto rozhodně protestujeme proti formě televizní reklamy na džusy Happy Day. A to proti reklamě která se snaží navodit dojem, že čerstvý, syrový džus vyrobený otcem rodiny na odšťavňovači je "to stejné" jako džus Happy Day firmy Rauch...
...Proto požadujeme :
Okamžité stažení takto koncipované reklamy z vysílání (nevím jestli se aktuálně vysílá - pozn. Standa)...
Souhlasím. Tato reklama opravdu uvádí lidi v omyl. Oni tak jejím prostřednictvím mohou snadno nabýt dojmu, že pro své pohodlí a úsporu času mohou nahradit čerstvě vytlačenou pomerančovou šťávu pasterovaným džusem a „vyjde to nastejno“.
Snaživý tatínek na úvodní otázku své manželky: “Musí to být i v neděli?“, odpoví: „Dělám to pro naše děti, zlato!“ A za zvuku motorové pily, který dost nepříjemně naruší nedělní ráno jeho rodině, vyrábí pro své děti čerstvou pomerančovou šťávu, aby se mu ony vzápětí doslova “vysmály“ se sklenicí Happy day džusu v ruce.
A na otázku: „Proč mačkat tolik ovoce?, reklama odpoví : „V každém balení Happy day je přece šťáva z 2,5 kg zralých pomerančů.“
To, že tato odpověď je při nejmenším neúplná a tím pádem zavádějící a klamavá, to většinu lidí ani nenapadne. V balení je jistě pomerančová šťáva, a dokonce z 2,5 kg pomerančů, ale v jaké kvalitě? O tom už se reklama nezmiňuje. Správná odpověď na otázku: “Proč mačkat tolik ovoce?“, by měla znít: „Protože je to přeci zdravější!!!“
Televizní reklamy většinou nesleduji. Během filmu často ztlumím zvuk, abych podobné “nesmysly”, kterých je v reklamách více než dost, nemusela poslouchat. Ale v poslední době jsem ji myslím ani neviděla. Reklamu je možné ale shlédnout zde:
http://www.rauch.cc/czech/htm/happyday.htm na internetových stránkách firmy Rauch. Pokud by se rozhodlo o stažení reklamy, myslím, že by neměla mít své místo ani zde.
Otázkou ale zůstává, jestli by tato petice dostala také širší podporu veřejnosti. Pro lidi nemusí tato reklama představovat tak veliký problém. Asi více je momentálně obtěžují reklamy na sladkosti a jiné pochoutky zamířené na jejich děti. O zájmu veřejnosti v tomto směru také svědčí zákazy těchto reklam v jiných zemích (např. Anglie).
Také petice „proti zabíjení zvířat pouze pro vlastní požitek“ by jistě zaujala širší veřejnost a přinejmenším by vyvolala bouřlivou diskusi. S tvorbou takové petice by bylo jistě, aby byla kvalitní, dost práce. Musela by být podložená kvalitními fakty o o tom, že člověk může maso ze svého jídelníčku bez obav o své zdraví, vyloučit, mohla by také vyzvednout utrpení zvířat (např. záběry z jatek ) atd. Myslím si, že vůbec návštěva jatek by mohla být dobrým námětem pro pořad Na vlastní oči. Dokument o tom Jak se žije zvířatům v Čechách, by mohl být také zajímavý. Věřím, že jednou přijde doba, kdy se budu moci pod takovou petici proti zabíjení zvířat podepsat. A že se podobně orientované pořady dostanou na naše televizní obrazovky, aby se lidi pod jejich vlivem alespoň zamysleli nad tím, jaké utrpení skrývá “ten plátek masa“ na jejich talíři.
Nicméně myslím si, že by bylo dobré poslat tento protest proti reklamě firmy Rauch Radě pro reklamu např. prostřednictvím jejich internetových stránek (viz formulář pro stížnosti:
http://www.rpr.cz/cz/formular_pro_stiznosti.php).
[quote="Standa K."]návrh petice :
...My, níže podepsaní tímto rozhodně protestujeme proti formě televizní reklamy na džusy Happy Day. A to proti reklamě která se snaží navodit dojem, že čerstvý, syrový džus vyrobený otcem rodiny na odšťavňovači je "to stejné" jako džus Happy Day firmy Rauch...
...Proto požadujeme :
Okamžité stažení takto koncipované reklamy z vysílání (nevím jestli se aktuálně vysílá - pozn. Standa)...[/quote]
Souhlasím. Tato reklama opravdu uvádí lidi v omyl. Oni tak jejím prostřednictvím mohou snadno nabýt dojmu, že pro své pohodlí a úsporu času mohou nahradit čerstvě vytlačenou pomerančovou šťávu pasterovaným džusem a „vyjde to nastejno“.
Snaživý tatínek na úvodní otázku své manželky: “Musí to být i v neděli?“, odpoví: „Dělám to pro naše děti, zlato!“ A za zvuku motorové pily, který dost nepříjemně naruší nedělní ráno jeho rodině, vyrábí pro své děti čerstvou pomerančovou šťávu, aby se mu ony vzápětí doslova “vysmály“ se sklenicí Happy day džusu v ruce.
A na otázku: „Proč mačkat tolik ovoce?, reklama odpoví : „V každém balení Happy day je přece šťáva z 2,5 kg zralých pomerančů.“
To, že tato odpověď je při nejmenším neúplná a tím pádem zavádějící a klamavá, to většinu lidí ani nenapadne. V balení je jistě pomerančová šťáva, a dokonce z 2,5 kg pomerančů, ale v jaké kvalitě? O tom už se reklama nezmiňuje. Správná odpověď na otázku: “Proč mačkat tolik ovoce?“, by měla znít: „Protože je to přeci zdravější!!!“
Televizní reklamy většinou nesleduji. Během filmu často ztlumím zvuk, abych podobné “nesmysly”, kterých je v reklamách více než dost, nemusela poslouchat. Ale v poslední době jsem ji myslím ani neviděla. Reklamu je možné ale shlédnout zde: http://www.rauch.cc/czech/htm/happyday.htm na internetových stránkách firmy Rauch. Pokud by se rozhodlo o stažení reklamy, myslím, že by neměla mít své místo ani zde.
Otázkou ale zůstává, jestli by tato petice dostala také širší podporu veřejnosti. Pro lidi nemusí tato reklama představovat tak veliký problém. Asi více je momentálně obtěžují reklamy na sladkosti a jiné pochoutky zamířené na jejich děti. O zájmu veřejnosti v tomto směru také svědčí zákazy těchto reklam v jiných zemích (např. Anglie).
Také petice „proti zabíjení zvířat pouze pro vlastní požitek“ by jistě zaujala širší veřejnost a přinejmenším by vyvolala bouřlivou diskusi. S tvorbou takové petice by bylo jistě, aby byla kvalitní, dost práce. Musela by být podložená kvalitními fakty o o tom, že člověk může maso ze svého jídelníčku bez obav o své zdraví, vyloučit, mohla by také vyzvednout utrpení zvířat (např. záběry z jatek ) atd. Myslím si, že vůbec návštěva jatek by mohla být dobrým námětem pro pořad Na vlastní oči. Dokument o tom Jak se žije zvířatům v Čechách, by mohl být také zajímavý. Věřím, že jednou přijde doba, kdy se budu moci pod takovou petici proti zabíjení zvířat podepsat. A že se podobně orientované pořady dostanou na naše televizní obrazovky, aby se lidi pod jejich vlivem alespoň zamysleli nad tím, jaké utrpení skrývá “ten plátek masa“ na jejich talíři.
Nicméně myslím si, že by bylo dobré poslat tento protest proti reklamě firmy Rauch Radě pro reklamu např. prostřednictvím jejich internetových stránek (viz formulář pro stížnosti: http://www.rpr.cz/cz/formular_pro_stiznosti.php).