od Lenuška » sob led 11, 2014 23:05
Tak to by ses možná divila, protože papoušinda nemá problém používat správně slova ve větě, a dokonce rozlišuje činnosti jako jídlo, pohyb a tak.
Příklad: naučí se nové slovo - kaki, ví že to je k jídlu, a sama si to hned okomentuje: Kaki, bude papat kaki, dostane kaki, dóbrý kaki, chce kaki, jó?... Prostě zařadí to slovo naprosto správně do vět, které už umí, aniž bych ji to učila.
Třeba jedna příhoda ukáže samostatné myšlení, a mám jich také víc: byl u nás opravář na termostat topení, který je umístěný v pracovně s klecí. Pán se šťoural v termostatu, já chtěla jít na toaletu, pán na mne zavolal: Paninko, kam jdete, nechoďte teď nikam. A Bára na to naprosto zřetelně: Panička udělá bobek!
V životě jsem ji to neučila. Ale umí říct Barunka udělá bobek, když se posadí na své bidýlko, pod kterým jsou noviny, a tam dělá potřebu. Velmi dobře zná zvuk dveří na wc, a ví, co tam dělám. Tak to prostě na otázku řekla...
Další věc: určitě víš, jak si malé děti, které ještě neumí pořádně mluvit, hrajou na mluvení a vychází jim z toho legrační "čínština". Přesně to dělá Bára taky. Někdy tak "mluví" i hodinu, dává tomu tón a dikci, je to legrační. Chce mluvit, a nestačí jí těch asi 150 slov, které zná a spojuje je různě do slov. Tak tvoří slabiky a zvuky, které se podobají vzdáleně řeči. Naše řeč jí musí znít stejně nesrozumitelně.
Tak to by ses možná divila, protože papoušinda nemá problém používat správně slova ve větě, a dokonce rozlišuje činnosti jako jídlo, pohyb a tak.
Příklad: naučí se nové slovo - kaki, ví že to je k jídlu, a sama si to hned okomentuje: Kaki, bude papat kaki, dostane kaki, dóbrý kaki, chce kaki, jó?... Prostě zařadí to slovo naprosto správně do vět, které už umí, aniž bych ji to učila.
Třeba jedna příhoda ukáže samostatné myšlení, a mám jich také víc: byl u nás opravář na termostat topení, který je umístěný v pracovně s klecí. Pán se šťoural v termostatu, já chtěla jít na toaletu, pán na mne zavolal: Paninko, kam jdete, nechoďte teď nikam. A Bára na to naprosto zřetelně: Panička udělá bobek!
V životě jsem ji to neučila. Ale umí říct Barunka udělá bobek, když se posadí na své bidýlko, pod kterým jsou noviny, a tam dělá potřebu. Velmi dobře zná zvuk dveří na wc, a ví, co tam dělám. Tak to prostě na otázku řekla...
Další věc: určitě víš, jak si malé děti, které ještě neumí pořádně mluvit, hrajou na mluvení a vychází jim z toho legrační "čínština". Přesně to dělá Bára taky. Někdy tak "mluví" i hodinu, dává tomu tón a dikci, je to legrační. Chce mluvit, a nestačí jí těch asi 150 slov, které zná a spojuje je různě do slov. Tak tvoří slabiky a zvuky, které se podobají vzdáleně řeči. Naše řeč jí musí znít stejně nesrozumitelně.